Op veler verzoek: Stage - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu Op veler verzoek: Stage - Reisverslag uit Pointe aux Canonniers, Mauritius van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu

Op veler verzoek: Stage

Door: raaghnieisweg

Blijf op de hoogte en volg Raaghnie

04 April 2011 | Mauritius, Pointe aux Canonniers

Ja, eindelijk! Hier is dan eindelijk die blog over mijn stage. De voornaamste reden dat ik hier zit. Maar voordat ik dat ga doen, eerst een paar huishoudelijke mededelingen. Als eerste bedankt voor het lezen! Ten tweede ik vind jullie reacties vet leuk om te horen en te lezen! Dus twijfel vooral niet om onderin een reactie achter te laten. Aan het eind leg ik nog wel even uit hoe dat moet. Je weet wel, voor de oudere garde! Verder voor degenen die het nog niet wisten. De foto's staan eindelijk online. Ga na het lezen van deze blog naar www.picturetrail.com/raaghnieisweg. Ook daar kun je je reactie achterlaten in het gastenboek (Guest Book). Binnenkort zal ik nog foto's uploaden die horen bij deze blog. Oke, nu we dit gehad hebben kunnen we verder met mijn stage.

Om te beginnen zal ik jullie mijn collega's voorstellen. Eerst maar die van mijn afdeling. Zeven collega's en ik vormen de communicatieafdeling. We hebben Karine, Moira, Caroline, Avi, Shailen, Winley en de nieuwste aanwinst is Amelia.

Amelia is 3 weken na mij begonnen met werken. Dat maakte dat ik niet langer "the new one" was. Binnenkort zal ik foto's uploaden (op de eerder genoemde website) van hoe het er bij ons op de afdeling uitziet. Het komt er op neer dat de mannen aan één kant zitten en de vrouwen aan de andere kant. Als je binnenkomt op de communicatieafdeling zit Avi direct aan de linkerkant. Daar achter zit Shailen, gevolgd door Winley. Ik zit achter Winley en daar ben ik onwijs blij om. Hij is namelijk de grafische ontwerper en maakt de mooiste designs voor verschillende doeleinden. Vaak zit ik omgedraaid met hem mee te kijken. Gelukkig is hij altijd zo vriendelijk om mij uit te leggen waar hij mee bezig is.

Aan de andere kant zitten Karine, Moira, Caroline en Amelia. Zij zitten in een soort van groepje. Karine is mijn stagebegeleider. Ze is erg vriendelijk en behulpzaam, maar verwacht discipline en ik vind haar een goede begeleider. Ze schiet me te hulp als ik dat vraag, maar verder laat ze mij gewoon zelfstandig mijn gang gaan. Als leider schiet ze duidelijk niet tekort, kan ook haast niet als je discipline verwacht.

Tijdens de pauzes ga ik om met de mannen van onze afdeling, Dennis van Business Intelligence afdeling, Joanna (een PA van iemand op de e-commerce afdeling) en Kevin (van de e-commerce afdeling, hem noemen we Papo). Verder komen ook Amelia, Dylan (van health & safety afdeling) wel eens met ons chillen. Tijdens het werk vind ik het fijn om te babbelen met zo een beetje de belangrijkste mensen die er rondlopen: de securityguy (Shaam), Ashley (is een jongen) van de keuken, Elodie van de receptie en de dames van de schoonmaak.

Het is de gewoonte dat je iedereen die je tegenkomt begroet met "Bonjour". Als je diegene wat meer mag of beter kent word: "Bonjour, ca va? Oui ca va bien merci et toi. Oui ca va" van je verwacht.

Dagelijks krijg ik heerlijke lunch op het werk. Net als in Suriname eten ze hier tussen de middag warm eten. Verder is op het werk de voertaal Frans. Dat is maar goed ook, want daardoor ben ik verplicht om goed te luisteren. Inmiddels ben ik al een paar weken aan het werk en heb ik er al veel geleerd, ook het Frans gaat steeds beter.

Vanaf mijn huis neem ik eerst de bus naar Grand Baie, dat duurt nog geen 10 minuten. Daarna neem ik de airco-expressbus, richting Port Louis. Ik stap uit bij Labourdonnais, Mapou. Vanaf daar is het 5-10 minuutjes lopen. Op de terugweg krijg ik meestal een lift van een collega. Soms zetten ze me thuis af en andere keren tot Grand Baie waar ik de bus terug neem. Omdat hier niet echt een systeem is van hoe laat de bus nou vertrekt, vertrek ik ongeveer een uur van te voren. En voor zij die het zich afvragen, ja ik ben al onwijs vaak verdwaald. Gelukkig ben ik tot nu toe elke keer goed opgevangen door collega's, vrienden of gewoon door mezelf.

Oké, mijn volgende blog komt binnenkort online en zal gaan over mijn huisgenoten. Dus ik zou zeggen, tot snel! Hartstikke bedankt voor het lezen en vergeet geen berichtje achter te laten.

Kuzzies Raaghnie

***Voor zij die niet weten hoe je een reactie achterlaat: bij "Vul hier je naam in..." vul je je naam in en bij "Vul hier je reactie in..." laat je je berichtje achter. Vervolgens klik je op de groene button waarop "Reactie plaatsen" staat. Zo moeilijk is het toch niet?

  • 04 April 2011 - 16:17

    Vissie:

    ooooooooowwwwwwwwwww zooooooooo plaats je reactie :P

    aha, leuke afdeling en leuke mensen by jou :D

    ow ja, hoe snel is snel mt blog? :P

    gr. V.

  • 04 April 2011 - 16:53

    Naini S.:

    :)Fijn om te horen
    Succes!

  • 04 April 2011 - 17:59

    Ashvind:

    Leuk verslag Raagh!

  • 04 April 2011 - 21:06

    M:

    hmmm niceggggg nu nog de pictures....:D en leipe filmpjes....doet je fototoestel het al weer? Kusje...MMM

  • 04 April 2011 - 21:12

    Papa:

    leuk om telezen , en dat je daar ook plezier heb , ja alleen kan ik de foto's niet zien , maar vraag aan mama wel als ze komt , zal, zeker mooi zijn .en niet liegen ja , dat is slechte gewoonte , blijf genieten , groeten papa

  • 05 April 2011 - 05:27

    Nanie En Opa:

    hoi Raagh,
    fijn te horen dat het met jou goed gaat. Jammer ik de foto's niet zien. ik mail je nog.

    kusjes nanie en opa

  • 05 April 2011 - 11:36

    Stevanoo:

    Hey leuke blogg, succes en nog veel plzier

  • 05 April 2011 - 17:47

    Aarti Bhaudjie:

    Hai Raag!!!

    Ik moet zeggen dat ik uitkijk naar je reisverslag. Vind het erugg leuk om het te lezen. Ik ben blj dat je het naar je zin hebt. Wat krijg je zoal te eten in de pauzes....??? kus Aarti Bhaudjie

  • 05 April 2011 - 18:50

    Saskia:

    Klinkt goed daar! Veel plezier nog en succes met je stage ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Pointe aux Canonniers

Stage in Mauritius

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2011

Awesome weekend!!

08 Juli 2011

2 wedding and a...

20 Mei 2011

Wat spook jij daar allemaal uit?

20 April 2011

Goed nieuws!

15 April 2011

Roomies
Raaghnie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 15613
Totaal aantal bezoekers 32128

Voorgaande reizen:

23 Februari 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Mauritius

Landen bezocht: