Awesome weekend!! - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu Awesome weekend!! - Reisverslag uit Port Louis, Mauritius van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu

Awesome weekend!!

Door: raaghnieisweg

Blijf op de hoogte en volg Raaghnie

11 Juli 2011 | Mauritius, Port Louis

Zo hoor je niks van me en zo hoor je weer van me. Ik heb een onwijs leuke weekend gehad die graag met jullie wil delen. Dus daar gaan we! Afgelopen weekend was eigenlijk volgeboekt met trouwerijen.Op vrijdag een neef van mn vrienden en zaterdag en zondag bij een collega, zijn zus ging trouwen. Uiteindelijk liep het allemaal anders. Laten we beginnen met de beach party van vorig week.

Vorig weekend was ik uitgenodigd door mijn vrienden voor een beach party. LEUK! De vrienden ken ik van het uitgaan. Ik heb ze allemaal via via leren kennen. Anyways, ik had 2 vriendinnen meegenomen. Anazra, een meisje die oorspronkelijk uit Mayotte komt en nu in Frankrijk studeert. Ik hoor je denken, waar is Mayotte in hemelsnaam??? Mayotte is een klein eiland vlak bij Madagaskar. En voor zij die denken dat Madagaskar alleen een animatiefilm is, nee het is echt een land. Het tweede meisje is Taisia. Zij is van Russische afkomst en is hier nog niet zo heel lang. Zij woont in het oosten van Mauritius en is af en toe tijdens de weekenden in het noorden. De beach party werd gehouden voor verschillende redenen. Allereerst, de jongen die mij heeft geintroduceerd aan z'n neven, zijn naam is Shivam, heeft een promotie gekregen. Ik weet niet als wat hij werkt, maar hij werkt in Club Med en is "werknemer van het jaar" geworden. Hij heeft een contract gehad om voor 5 jaar in Frankrijk te werken en daarna in Zuid-Afrika. Ten tweede vierden we de bachelorparty van de jongen die ging trouwen. De jongen die ging trouwen heet Nitish. Verder vierden we de verjaardag van Nitish zijn broertje, die heet Aatish. Ten slotte ook nog dat ik was geslaagd voor het duiken. Ik had al eerder kennisgemaakt met deze familie, ik heb flink met ze gefeest in de periode dat ik hier ben. Dit is wat ze doen, ze gaan naar het strand, nemen muziek, licht, eten en drank mee en feesten erop los. Als de politie komt om er wat van te zeggen laten ze het woord doen door, ik geloof dat zijn naam Dev is, Dev. Dev is zelf van de politie, ze zijn safe. Niemand die er wat van kan zeggen of er wat aan kan doen.

Dit weekend begon wat eerder dan normaal. Ik had toestemming om wat eerder van werk te vertrekken om me klaar te maken voor de wedding. Het liefst was ik nog eerder vertrokken voor een nap, maar rond half 3 vertrok ik naar Goodlands. Daar had ik snel nog nieuwe kleren gekocht. Vervolgens naar huis gegaan en me klaargemaakt. Ik heb de 2 meiden opgehaald en we zijn naar de wedding gegaan. Veel verschillen??? Ja, toch wel. Een "Indian wedding" in Mauritius is niet te vergelijken met een trouwerij in Nederland of Suriname. Allereerst, wat wij een bhatwaan noemen, noemen zij Hardi. Ik
ben een keer eerder naar een Hardi geweest. En guess what??? Er waren geen phoewa's aan het lawa bhuje. Maar de jongen werd een beetje tentoongesteld en in het bijzijn van iedereen werd er hardi gezet. Opvallend is dat het feest (met muziek en dans) alleen voor insiders is. Oke, dus we kwamen daar aan. geen marho. In plaats daarvan was er een soort podium, waar iedereen kon kijken. Verder was de versiering, vooral heel veel lichtjes. Geen balonnen, geen slingers. En er waren ook geen tafels, alleen stoelen. Toen de jongens gingen eten, gingen wij ook eten. In Mauritius krijg je geen bord om op te eten en ook geen plastic bekers om uit te drinken. Je krijgt een bananenblad en een metalenbeker. Ook krijg je geen roti, maar puri. En verder krijg je nog heel veel. Iets dat lijkt op karhi, maar in plaats van philauwri zit er gateau piment doorheen. En ja, je zou kunnen zeggen dat dat Mauritiaanse philauwri is. Je krijgt bhaji (spinazie), shushu (ik geloof dat hier geen vertaling voor is), achar (pickles) en nog een paar dingen. Daarna gingen ze voor een rally, wat voor mij vertaald werd als “baraat.” Ze stappen met z'n allen in de auto en gaan een rondje rijden en... TOETEREN MAAR!!! Wanneer ze terugkomen is het afgelopen en gaat eigenlijk iedereen naar huis. Insiders blijven achter en zorgen voor muziek en maken er een feestje van. Zodra we vervoer hadden zijn we er vandoor gegaan. Dev had ons netjes thuisgebracht.

De volgende middag was er een receptie en ik was uitgenodigd voor een diner bij Dylan (mijn collega). Echter ben ik toen naar de duikcenter geweest om mijn papieren op te halen, die moet ik opsturen en dan krijg ik mijn pasje. Later ben ik naar de receptie-after party geweest. Veelal vrouwen en hun kinderen, mijn vrienden, waren daar. Helaas waren Anazra en Taisia niet mee. We hebben er een onwijs leuk feestje van gemaakt tot laat in de nacht. Arvin, is ook een van de neven, is DJ. Hij is altijd in charge voor muziek, ook op de beach parties. Met muziek van Gamad (soort van baithak gana), bollywoodremixes tot amerikaans muziek heeft hij gedraaid. I had a blast!! Ik geloof dat ik pas rond een uur of 3 thuis was. Die dag had Ashwien mij thuis gebracht, die dude heeft een onwijs schattig kindje.

De volgende dag was het zondag, rond een uur of 10 kwam ik eindelijk mijn bed uit. Heb me snel klaargemaakt en ben naar Grand Baie gegaan. Heb wat gekocht, wat gegeten en toen ik op de bus stond te wachten om naar huis te gaan belde ik Rajat op. Rajat is een vriend die ik ook via via ken, maar hij woont in the middle of the place where the magic happens, Grand Baie. Hij was onderweg naar de Port Louis (de hoofdstad) voor de film, alleen. Dus hij nodigde mij uit om hem te joinen. Eigenlijk wilde ik heel graag naar de trouwerij van Dylan's zus, helaas had ik geen vervoer. Dus Rajat en ik gingen naar Port Louis. In de bus was een meisje naast hem komen zitten, haar naam was Ajab. Op een gegeven moment was haar I-pod leeg en zat ze naar Rajat en mij te luisteren. Na een tijdje interrupte ze ons en zei ze dat ze van India was. Een student uit India die in Mauritius is voor een project. Zij hoorde namen die Rajat noemde in onze conversatie en ze kende die mensen. Later bleek dat er een hele groep op ze zaten te wachten bij KFC. Rajat en ik hebben ze gejoind. Het was zo cool, zij gingen toevallig naar dezelfde film als wij, Delhi Belly. Als je Dabangg goed vond, is Delhi Belly beter. Veel beter!!! We hebben een onwijs leuke tijd gehad met ze en hebben nummers uitgewisseld. Zij zijn voor mij de reden om binnenkort toch maar op Facebook te gaan. Na de film zijn Rajat en ik naar mijn huis gegaan, zodat ik kon omkleden. We hebben wat gedronken en zijn daarna nog uitgeweest.

Zondagavond, the place to be??? Redcat, Pereybere. Daar hebben we een cocktail gedaan, Shivam was nog even langsgekomen en daarna zijn we naar de pub vlakbij Redcat gegaan, Julie's. Daar hadden we Shisha, waterpijp. That was nice!! Terwijl we daar waren, kwam ik nog een vriend tegen. Ook hem ken ik van het uitgaan. Hij was met 2 vrienden en die kenden Rajat. Ik ben de naam van deze jongen kwijt, maar ik weet dat hij een tandarts is en in Curepipe woont en werkt. Terwijl Rajat met zijn vrienden ging dansen bleef deze gast met mij praten. Guess what?? Hij heeft me een aanzoek gedaan. Uff, hoe zeg je tegen iemand dat je niet met hem wilt trouwen, zonder hem pijn te doen terwijl je gedronken hebt en enigzins lichtelijk high bent van Shisha???? Moeilijke taak, maar hij begreep het. Thank god!! Hij vertelde me dat hij eigenlijk afgelopen weekend zou trouwen, maar er was het een en ander mis gegaan, dus shaadi cancelled. Anyways, op onze weg terug hadden we zoooooo’n honger dat Rajat en ik een stop hebben gemaakt bij de 24/7 Grand Baie Boulangerie. Daar heb ik een heerlijk sandwich gescoord en wat quiche. Yummie!!! Ok, maar toen was het echt tijd om naar huis te gaan. Om 3 uur kon ik eindelijk slapen. En om 6 uur vanochtend ging mijn wekker. Ja, geloof het of niet, na alles zit ik hier fris en fruitig op het werk deze blog te typen. Ik hoop dat jullie mijn weekend net zo fun vonden als ik. Vergeet niet een berichtje of reactie te plaatsen en de foto's zullen vanavond om 8 uur, Nederlandse tijd online staan op www.picturetrail.com/raaghnieisweg

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!!

Raaghnie

  • 11 Juli 2011 - 10:00

    Emmiej:

    So fun weekend! Mi laikhh! ik wacht op de foto's! :D
    X, Emmiej

  • 11 Juli 2011 - 13:46

    Eshna:

    O My god! Wat een weekend.

    Doet die gast iedereen een aanzoek ofzo, wat is zn haast om te trouwen XD

    Ik heb vandaag quiche gegeten:D voel ik me op de een of andere manier toch nog weirdly verbonden met je (A)

    Begrijp na je heftige verhalen wel dat je niet terug wilt komen ja...
    Kijk uit naar de foto's!

    LOBII YOUU xx

  • 11 Juli 2011 - 21:18

    Vissie:

    Sooooooooooooooooo...
    druk druk en dan maandag weer fruitig op werk zitten :).

    Wel lekker weekend zo :D

  • 25 Juli 2011 - 15:35

    Nijntje:

    Heey meisie,

    Nog veel plezier gewenst je laatste daagjes. Geniet ervan!
    En veel succes met inpakken&opruimen. Alvast een goede reis gewenst en kom veilig aan hier.
    Tot gauw in Nl.

    Veel liefs van ons allemaal XXX

  • 25 Juli 2011 - 15:42

    Nijntje:

    BTW: Nice pics!
    :)Zo te zien heb je een mooie tijd gehad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Port Louis

Stage in Mauritius

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2011

Awesome weekend!!

08 Juli 2011

2 wedding and a...

20 Mei 2011

Wat spook jij daar allemaal uit?

20 April 2011

Goed nieuws!

15 April 2011

Roomies
Raaghnie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 3715
Totaal aantal bezoekers 32122

Voorgaande reizen:

23 Februari 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Mauritius

Landen bezocht: