Terugblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Raaghnie Autar - WaarBenJij.nu

Terugblik

Door: raaghnieisweg

Blijf op de hoogte en volg Raaghnie

04 Februari 2011 | Nederland, Zoetermeer

Hey wat leuk dat je leest! Op veler verzoek heb ik dan toch maar een accountje aangemaakt. Nu kan en zal ik alle nieuwsgierige mensen op de hoogte houden van de stand van zaken in Mauritius. Oké voor het geval je het nog niet wist, ik ga voor vijf maanden naar Mauritius om stage te lopen. Ik heb er zin in...

Over 19 dagen vertrek ik al en er moet nog zoveel gebeuren!! Maar eerst een terugblik op wat er al is gebeurt... Ergens voor de zomervakantie in 2010 kwam ik er op om mijn stage te doen in Mauritius. Een land waarin ik goed Frans kan leren, maar mezelf ook zou kunnen redden met Engels en Hindi. Een land waarin de meeste inwoners Hindoe zijn en een land waar ik nog nooit geweest ben.

Pas na de zomervakantie heb ik er werk van gemaakt. Ik had een soort van bemiddelingsbedrijf in armen genomen die zo een beetje alles voor me heeft geregeld. Ik kreeg drie stageplaatsen aangeboden. Voor de één moest ik een motivatiebrief schrijven, die keurde me af. Bij een andere was ik welkom en kreeg ik slechts een website te zien. Verder was er nog één en daar moest ik een sollicitatiegesprek voeren over Skype. Yeah, nieuwe media is zo slecht nog niet. Het werd de laatste. Helaas werd die stageplaats afgekeurd door de school. En bleek dat het eerste bedrijf mij alsnog wilde hebben. Nou ja, dan die maar he. Stageplaats? Check!

Daarna is er woonruimte voor me gezocht en daarbij had ik twee opties, waarvan er een ver buiten mijn budget was, dus die keuze was ook snel gemaakt. Woonruimte? Check! Oh nee, daarvoor moest ik nog allerlei papierwerk regelen voor een verblijfsvergunning. Tja, dat duurt ongeveer 6 weken. Anyways, ik moest dus een ticket hebben. In de eerste instantie zou ik vliegen op 31 januari (in dat geval was ik al weggeweest). Maar omdat ik nog geen verblijfsvergunning heb, is dat verzet naar 23 februari. Ticket? Check! So far so good. Het wachten is nog op een verblijfsvergunning.

Via Twitter ben ik in contact gekomen met Mauritianen. Vriendelijke mensen, ze hebben antwoord op al mijn vragen. Er is alleen één ding wat ik niet durf te vragen. “Wat eten mensen daar?” Maar verder weet ik al dat er geen slangen zijn daar, maar er zijn wel lizards (ook in huis, just like Suriname), dat het in de periode dat ik er ben onwijs warm zal zijn en dat het echt een onwijs klein eiland is.

Anyways.. voor nu laat ik het hierbij. Ik zal jullie binnenkort wel weer updaten over de voorbereidingen. Ik mis jullie nu al!

Kuzzies Raaghnie

  • 04 Februari 2011 - 14:12

    Eshna:

    Spannend! Ik ben nog steeds jaloers ook al ben ik er zelf ook nooit geweest:P
    Zal vast wel leuk worden toch.
    Van hoelaat tot hoelaat zijn je werktijden daar eigenlijk?
    X

  • 06 Februari 2011 - 00:31

    M:

    Ik mis je ook hoor!
    Hevel!
    Trouwens je schrijft wel leuk hoor (A)
    Ben nu al een fan van je....

    X, M

  • 06 Februari 2011 - 09:53

    Bart:

    Hey wat goed en leuk het is je gelukt ! Alvast heel veel plezier en succes en ik zal je zeker blijven volgen vanuit het koude nederland.

    Groetjes,
    Bart

  • 10 Februari 2011 - 21:57

    Manda:

    Weer een Mac-fan minder, ze sterven uit in Z'meer. Ik ga je missen meid! Heel veel plezier daar, geniet van het land, 2 weken is te veel? nee 5 maanden is te kort;) zal je vast zien! En een tijdelijke flirt mag altijd ( bijv een media nerd???..). We hyven! xx

  • 22 Februari 2011 - 15:42

    Naini S.:

    Heeey meisie,

    Morgen is je spannende dag.. Ik wens je een goede&veilige vlucht, prettige aankomst, heel veel succes metje stage en natuurlijk ook plezier;)
    Pas goed op jezelf hoor.

    Liefs

  • 11 Maart 2011 - 01:28

    Mom:

    heel erg leuk Baby
    ik mis je .tijdens het lezen kwamen de de tranen ongevraagd
    Love you en ik mis je very much

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zoetermeer

Stage in Mauritius

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2011

Awesome weekend!!

08 Juli 2011

2 wedding and a...

20 Mei 2011

Wat spook jij daar allemaal uit?

20 April 2011

Goed nieuws!

15 April 2011

Roomies
Raaghnie

Actief sinds 04 Feb. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 32134

Voorgaande reizen:

23 Februari 2011 - 28 Juli 2011

Stage in Mauritius

Landen bezocht: